Založ si blog

Predražené diaľnice, alebo vysúťažiť v réžii súčasných neznamená postaviť.

Veľa krát som vyzýval rezort dopravy ale aj iných politikov tzv. stavbárov, že ak chcú porovnávať musia nejaké porovnanie s relevantnými údajmi urobiť, inak to bude len ničím nepodložené populistické táranie, ale o to zrejme ide, aby to bolo iba táranie, inak by už relevantné porovnanie urobili.

Veľa krát som vysvetľoval, že nie je možné porovnávať cenu z bežného konvenčného obstarávania s cenou PPP, kde koncesná zmluva neobsahuje a nie je založená na bežnom výkaze výmer ako to pozná konvenčné obstarávanie.

Podľa môjho názoru takéto porovnávanie nemá veľký význam, lebo ľudia ktorí túto tému chcú zneužívať na populisticko-politický balast medzi ktorými vynikajú najmä politici KDH a SDKÚ budú naďalej tvrdiť „aj tak je to predražené“, ale snáď sa nájde zopár, ktorí sa na tento problém chcú pozrieť objektívnym a nie populistickým pohľadom. PPP verzus konvenčný model financovania nemá význam, pretože je to ako keby sme porovnávali komplexne zariadený byt financovaný z hypotéky pričom všetky prevádzkové, údržbárske a upratovacie náklady sú zahrnuté v hypotéke voči holobytu, ktorý sme kúpili za vlastné a všetky materiály sú priemernej až nižšej kvality.

Ak by sme ale opomenuli, že je to neporovnateľné a už vôbec nie účelovým a zavádzajúcim populistickým spôsobom ako to prezentujú súčasní koaliční poslanci sú tu štyri základné rozdiely:

1.      Iné projektové riešenie s inými technológiami a materiálmi.

2.      Nereálne materiálové náklady.

3.      Renovačné práce, ktoré nie sú v súčasnom scenári lacných diaľnic započítané v cene.

4.      Predčasné práce, ktoré boli vykonané a teda v rámci týchto lacných stavieb sa už nebudú realizovať, ale v ich porovnaní neboli odpočítané.

Po ich sumarizácii a  pripočítaní dostaneme podobnú cenu tzv. „lacných“ diaľnic, avšak s tým rozdielom, že v PPP je cena fixovaná vrátane prevádzky, údržby, rekonštrukcie a renovačných prác o 30 rokov, ale pri „lacných“ diaľniciach bude stáť Slovensko v budúcnosti oveľa viac.

Viac viď link:

http://www.lubomirvazny.sk/moja_praca

Figeľ vymyslel pre všetky krajiny EÚ návod „ako udržať vodu v prútenom koši“

07.03.2012

Minister Figeľ vysúťažil až po necelých dvoch rokoch vládnutia ďalší úsek D1 Hubová - Ivachnová, ktorého predpokladaná cena určená jeho expertmi je 465,7 mil. €. Najnižšiu ponuku viac »

Najväčší odborník na svete na diaľnice

24.02.2012

Najväčším hrdinom dnešných dní je p. Figeľ, pretože vymyslel to, čo ešte nikto nikdy nevymyslel. Tak ako sa budú stavať diaľnice u nás za polovičné ceny oproti tým európskym, to však viac »

Figeľ robil zrejme poradcu Šimonovského

09.01.2012

Prípad diaľnice D1 Ostrava, Rudná Hrušov v Čechách potvrdzuje, že umelé znižovanie cien diaľničných stavieb, ktoré vyzerajú lacné počas súťaženia, niekedy lacné ešte počas výstavby viac »

Rex Tillerson,

Americkí ministri mieria do Mexika 'žehliť' Trumpove spory

22.02.2017 21:39

Americký minister zahraničných vecí Rex Tillerson a minister pre vnútornú bezpečnosť John Kelly mieria na diplomatickú misiu do Mexika.

utečenci, loď

Neďaleko líbyjského pobrežia sa zrejme utopilo viac ako 100 migrantov

22.02.2017 21:18

Viac ako 100 migrantov prišlo o život, keď sa s nimi pri líbyjskom pobreží potopila loď.

Tureckí vojaci

Turecká armáda povolila vojačkám nosiť islamskú pokrývku hlavy

22.02.2017 20:09

Turecká armáda zmenila svoje predpisy a umožnila príslušníčkam ozbrojených síl nosiť pri výkone služby islamskú pokrývku hlavy.

matica

Video Matice o fašistickom štáte preverí prokurátor

22.02.2017 20:00

Matica slovenská sa podľa historika Adama Hudeka každý rok pokúša nejakým spôsobom ospravedlňovať alebo oslavovať vojnový Slovenský štát.

Ľubomír Vážny

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 30724x
Priemerná čítanosť článkov: 2195x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy