Figeľiarsky dopravný hlásnik

Zasa  raz triviálny a účelový príklad manipulovania a skresľovania faktov zo strany HN a evidentne na základe pokynu z ministerstva. Mám pocit, že HN by sa mali premenovať po uverejňovaní takýchto tendenčných článkov na Figeľiarsky dopravný hlásnik.
Moje stanovisko zo dňa 27.1.2011 pre tlačové agentúry, ktoré dnes účelovo a bez poznania problematiky rozvinul ich „hlásnik“ bolo v tom duchu, že zákon sme využili na postavenie 140 km D a R, rozostavanie 80 km a hlavne na vydanie stavených povolení na 123 km. Hlásnik to rozvinul tak, že neuviedol 123 km, ktorých sa to najviac týka, dal možnosť vyjadriť sa poslancovi, ktorý sa do toho „naozaj“ vyzná, bez možnosti vyjadrenia mne. Stojím si za tým čo som uviedol v uverejnenom stanovisku.

Dúfam, že každý súdny človek vie, /ale hlásnik asi nie/ že po štyroch rokoch vedenia rezortu veľmi dobre viem, že na tých 140 km D a R odovzdaných do užívania, ktoré tak škodoradostne a „úspešne“ rozvinul hlásnik, sme nevyužili ustanovenia predmetného zákona týkajúce sa majetkoprávneho vyrovnania. Uvedením aj 140 km som chcel poukázať na masívny rozmach výstavby za minulé štyri roky nášho vládnutia aký v histórii Slovenska nikdy nebol a týmto lekvárom, ktorí majú výstavbu diaľnic teraz na starosti sa o tom ani len snívať nemôže. Ich ambíciou, ktorá je taxatívne uvedená ako cieľ v Zákone o štátnom rozpočte je odovzdať 5,2 km ročne a aj v tom klamú lebo v roku 2011 sa im to určite nepodarí.

Predmetný zákon má však aj iné ustanovenia, ako tie ktoré sa týkajú majetkoprávneho vyrovnania, ktoré ministerstvo ani hlásnik nepoznajú, lebo si ho ani nepozreli, konkrétne §5 Zákona 669/2007 hovorí o možnosti využívania režimu tzv. predčasného užívania stavieb s cieľom, aby verejnosť mohla užívať stavbu, ktorá je funkčná, do termínu riadnej kolaudácie t.j. do odstránenia nedorobkov, ktoré sú v praxi častokrát napr. sadové úpravy svahov, ktoré sa nedajú robiť v zime, ale sú súčasťou stavby t.j. aby nebola umrtvená a neužívaná stavba za miliardy, skrz nevysadenú trávu,alebo aj napr. neukončené protihlukové steny. Mimochodom o zaspatosti ministerstva dopravy a nevyužívaní tohto ustanovenia svedčí aj fakt, že po jednoduchých úpravách, ktoré sú dnes aplikované sa dala napr. stavba R1 Žarnovica Šášovské Podhradie II.etapa/vysv. pre ministra- to je tá pri Žiari/užívať o tri mesiace skôr a rozhýbali sa až potom ako som interpeloval cez NRSR ministra prečo nekonajú.

Nechcem robiť z diaľnic fetiš a modlu ani hru o politické body, len ma mrzí, že zastavená výstavba diaľnic a naviac teraz aj prípravy t.j. stavebných povolení posúva Slovensko na úroveň Albánska a to ešte aj im krivdím, lebo keď som tam pred dvomi rokmi bol videl som výrazný rozmach a ak nezastanú tak ako my v krátkom čase budú ďalej ako my. Tento problém sa však na Slovensku neprejaví zajtra, ale o tri až päť rokov , pretože odpoveďou rezortu dopravy na stúpajúce intenzity je zastavenie výstavby a aj prípravy a sústredenie sa na mediálnu politiku a doteraz ničím relevantným nepodložené tvrdenia o predraženosti, namiesto zodpovednej koncepcie a napredovania. Uvediem jeden z príkladov. S veľkou mediálnou propagandou sme boli oboznámení, ako  rezort nahradil  75 km PPP na D1 začatím výstavby 18 km úseku na tejto stavbe Jánovce-Jablonov.Keď som namietal, že začatie obstarávania ešte neznamená začatie stavby, bol som označený za neobjektívneho kritika, ktorý nepraje súčasnej vláde s tým, že toto bude tender transparentný a vyvážený, tak ako sa všeobecnými frázami a poučkami minister zaviazal a nech ja nemám obavy, my určite zajtra, najneskôr na jar 2011 začneme. Skutočnosť je však taká, že predmetný tender je v námietkovom konaní na ÚVO a naviac ho v tej svojej transparentnosti a vyváženosti tak zamotali, že uchádzači dali v zmysle zákona o VO vyše 500 dotazov na vysvetlenie súťažných podkladov, čo je určite na Slovensku prvenstvo, žiaľ nespeje k začatiu výstavby a už teraz hoci nerád môžem konštatovať, že ak vôbec, tak najskôr začnú stavať na jeseň a som zvedavý aké kaleráby budú tlačiť verejnosti potom.

Často sa v rámci mediálnej propagandy súčasnou koalíciou pertraktujú čísla kto koľko postavil a kto ako klamal v sľuboch. Ten kto má záujem o solídnu informáciu si môže pozrieť jasnú a presnú štatistiku odovzdaných a rozostavaných stavieb, ktorá je v súlade s oficiálnym vykazovaním údajov Slovenska vo veci diaľnic za obdobie od roku 2002 dodnes, stačí ísť na  www.lubomirvazny.sk . Je nevyvrátiteľné, že dynamika výstavby, ale aj rozostavanosti a prípravy bola za uplynulé volebné obdobie oproti predchádzajúcim podstatne vyššia, avšak oproti tomu, čo sa na Slovensku teraz deje, bude žiaľ viacnásobne vyššia, ale nepredbiehajme,  solídne hodnotenie sa dá robiť až po uplynutí obdobia a čas ukáže. Čo sa týka sľubov tie boli definované v PVV a tiež boli v skutočnosti vysoko prekročené.

Na záver ešte krátky koment k tým prekrúcačkám v predmetnom článku HN:

-sú nesprávne údaje o 7.202 vlastníkoch, pretože toto číslo zrejme vyjadruje všetky aktuálne vyvlastňovacie konania na NDS a  nie tie, ktoré  súvisia s predmetným ústavným súdom napadnutým zákonom a teda je propagandou pre „spravodlivých“ z koalície

-už číslo 1.300 prípadov udávané z ministerstva je presnejšie, ale ani to nie je správne a v skutočnosti je podľa mňa nižšie, pretože drvivá väčšina vlastníkov bola rada, že môže predať za trhovú cenu zvýšenú o nami zavedený bonus 20 %

-čo sa týka „spravodlivých“ z koalície, ktorí chcú uhradiť vzniknutú škodu občanom, mali by už konečne špecifikovať o akú škodu ide, pretože teoreticky o škode sa dá hovoriť len u tých, ktorí sú riešení režimom vyvlastnenia a v takomto prípade je škoda riešená v režime vyvlastnenia, ktorý na Slovensku, ale aj v EU bol, je a bude aj bez nich.

A úplne na záver, aby to zas platené médiá neprekrucovali, teda platí, že na 140 km odovzdaných diaľnic bol uplatnený predmetný zákon, ale v inom ako v MPV/majetkoprávne vyrovnanie/, na 80 km bol uplatnený na 90% aj v MPV a na 123 km úsekoch nezačatých s platnými stavebnými povoleniami bol uplatnený tiež. No a farizejom, ktorí sa tvária byť „spravodliví“ odkazujem, že ak nechcú byť farizeji, nechcú stratiť tvár a tak razantne bojujú za ústavnosť nech zrušia tých 123 km stavebných povolení na nezačatých stavbách, čo je v moci ministerstva a nech zabezpečia tieto povolenia v režime starého zákona. Problematika predmetného zákona je veľmi citlivá sama o sebe a nemala by byť zneužívaná na politické body. Verte mi, že nebolo ľahké sa do takejto zmeny zákona pustiť ani pre mňa, ktorý som to celé pripravil, procesne a legislatívne zostavil a presadzoval ani pre Róberta Fica, ktorý ma v tomto snažení vždy podporil a politicky to zastrešil, ale našli sme odvahu ako slovenský neutešený stav v diaľniciach výrazne pohnúť dopredu a hoci rešpektujem nález Ústavného súdu/iné mi ani neostáva/ nie som presvedčený, že je správny. Naopak som presvedčený, že výstavba diaľnic bude na Slovensku len v polohe rečí a nie skutkov. Táto problematika je oveľa širšia a už ma bolia tie dva prsty, s ktorými viem písať a je na škodu veci, že na Slovensku neexistuje solídna nepolitická a nebojová odborná platforma, kde sa táto oblasť  dá argumentačne vysvetliť, ale taká je asi politika.

Ľubomír Vážny

Figeľ vymyslel pre všetky krajiny EÚ návod „ako udržať vodu v prútenom koši“

07.03.2012

Minister Figeľ vysúťažil až po necelých dvoch rokoch vládnutia ďalší úsek D1 Hubová – Ivachnová, ktorého predpokladaná cena určená jeho expertmi je 465,7 mil. €. Najnižšiu ponuku za 15 km úsek s tunelom Čebrať o dĺžke 2 km s viac ako 20-timi mostnými objektmi o celkovej dĺžke necelých 5 km ponúka spoločnosť Hant, ktorá ocenila výstavbu na 207 mil. [...]

Najväčší odborník na svete na diaľnice

24.02.2012

Najväčším hrdinom dnešných dní je p. Figeľ, pretože vymyslel to, čo ešte nikto nikdy nevymyslel. Tak ako sa budú stavať diaľnice u nás za polovičné ceny oproti tým európskym, to však nie je až taká veľká záhada. Spotrebiteľské príručky nabádajú spotrebiteľa, aby si pozorne ponuku preštudoval obzvlášť, ak je cena podozrivo nízka. To minister Figeľ urobil, [...]

Figeľ robil zrejme poradcu Šimonovského

09.01.2012

Prípad diaľnice D1 Ostrava, Rudná Hrušov v Čechách potvrdzuje, že umelé znižovanie cien diaľničných stavieb, ktoré vyzerajú lacné počas súťaženia, niekedy lacné ešte počas výstavby a dokonca lacné aj vrátane dodatkov pred ukončením výstavby, nemusí pre štát znamenať úsporu. V súčasnosti na Slovensku nastavená latka s akcentom na minimálne ceny bez [...]

Nemecko, Magdeburg, útok automobilom

Muž, ktorý vrazil do davu v Magdeburgu, zrejme trpí vážnou duševnou chorobou

23.12.2024 20:30

Saudský Arab Tálib A., podozrivý z piatkového útoku na vianočný trh v sasko-anhaltskom Magdeburgu, zrejme trpí vážnou duševnou chorobou.

Francois Bayrou, Francúzsko

Macron vymenoval novú francúzsku vládu, vedie ju Francois Bayrou

23.12.2024 20:10

Francúzsky prezident Emmanuel Macron vymenoval vládu centristického premiéra Francoisa Bayroua.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko, výročný tlačová konferencia

Ušakov: Putin s Ficom mali vážnu diskusiu o energetike, prebrali aj situáciu na Ukrajine

23.12.2024 18:12

"Verím, že obe strany sú s výsledkami spokojné," poznamenal poradca ruského prezidenta o stretnutí Fica s Putinom.

ZHROMAŽDENIE: Demonštrácia za Mariupo¾

Pred hrôzami vojny utieklo do zahraničia už viac Ukrajincov, než je počet ľudí žijúcich na Slovensku. Čo si myslí Zelenskyj o ich návrate do vlasti?

23.12.2024 18:00

Na návrat domov až po skončení vojny pomýšľa 35 percent utečencov z Ukrajiny, ktorí teraz žijú v mnohých štátoch Európskej únie.

Ľubomír Vážny

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 47301x
Priemerná čítanosť článkov: 3379x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy