Ešte raz k školeniam

Naša fikcia,

ako občanov Slovenska, ktorí verili v sľuby tejto vlády /a tiež osobitne veľakrát zdôrazňované tvrdé pravidlá a novú kultúru v obstarávaní súčasného ministra dopravy/ bola, že keď minister zhodnotí a schváli potrebu mediálneho tréningu pre vybraných členov vedenia urobí nasledovné kroky. Zadefinuje predmet plnenia,  zverejní takýto zámer na webe a obstaráva elektronickou aukciou, ktorá je už pol roka podľa propagandistického vyhlásenia p. Figeľa na ministerstve skutočnosťou a aplikovaním tejto metódy ušetria tisíce eur. Priznám sa že som nikdy tejto fikcii veľmi neveril.

 

Skutočnosť,

aby sa vyhol minister dopravy zákonnej povinnosti použiť niektorú z metód verejného obstarávania určil cenu o dve eurá nižšiu ako je zákonom predpísaný limit/čo na tom veď na cestovnom, ktoré je osobitne to doženieme a možno bude ešte viac ako samotné finančné plnenie podľa zmluvy/ a uzatvoril zmluvu napriamo s vopred nominovaným uchádzačom a akosi pozabudol na elektronickú aukciu, ktorá sa dala /aj keď nemusel ale sľúbil/ na tento účel elegantne využiť. Nemám nič proti izraelskej firme, ale mohli sa o túto zákazku uchádzať aj slovenské firmy veď o tom je transparentnosť a nediskriminácia.

Nechcem diskutovať o ťažkej merateľnosti a problematickosti splnenia predmetu plnenia, len mi je záhadou kto a kedy povie, že tento úradník spravidla nominant KDH je už mediálne a komunikatívne zdatný? Aj to je jeden z dôvodov, prečo rezort pod mojim vedením takéto služby neobstarával hoci tlaky boli.

O zmysluplnosti myslím, že ani netreba diskutovať, radšej si mohli kúpiť ešte deviaty Superb, alebo zaplatiť niekoho, kto im poradí ako ďalej vo výstavbe diaľnic, lebo evidentne zastali na mŕtvom bode.

 

 

Ľubomír Vážny

Figeľ vymyslel pre všetky krajiny EÚ návod „ako udržať vodu v prútenom koši“

07.03.2012

Minister Figeľ vysúťažil až po necelých dvoch rokoch vládnutia ďalší úsek D1 Hubová – Ivachnová, ktorého predpokladaná cena určená jeho expertmi je 465,7 mil. €. Najnižšiu ponuku za 15 km úsek s tunelom Čebrať o dĺžke 2 km s viac ako 20-timi mostnými objektmi o celkovej dĺžke necelých 5 km ponúka spoločnosť Hant, ktorá ocenila výstavbu na 207 mil. [...]

Najväčší odborník na svete na diaľnice

24.02.2012

Najväčším hrdinom dnešných dní je p. Figeľ, pretože vymyslel to, čo ešte nikto nikdy nevymyslel. Tak ako sa budú stavať diaľnice u nás za polovičné ceny oproti tým európskym, to však nie je až taká veľká záhada. Spotrebiteľské príručky nabádajú spotrebiteľa, aby si pozorne ponuku preštudoval obzvlášť, ak je cena podozrivo nízka. To minister Figeľ urobil, [...]

Figeľ robil zrejme poradcu Šimonovského

09.01.2012

Prípad diaľnice D1 Ostrava, Rudná Hrušov v Čechách potvrdzuje, že umelé znižovanie cien diaľničných stavieb, ktoré vyzerajú lacné počas súťaženia, niekedy lacné ešte počas výstavby a dokonca lacné aj vrátane dodatkov pred ukončením výstavby, nemusí pre štát znamenať úsporu. V súčasnosti na Slovensku nastavená latka s akcentom na minimálne ceny bez [...]

Namíbia voľby

Namíbijský politik Adolf Hitler si nechal zmeniť meno

27.11.2025 22:04

Politik v minulosti svetové médiá zaujal svojim menom.

Polícia SR Laura

Nevideli ste ju? Polícia pátra po 16-ročnej Laure

27.11.2025 21:37

Dievča má poruchu autistického spektra.

andrej babiš

Babiš varoval pred „slovenským scenárom“. Pri slovách o synovi tiekli slzy

27.11.2025 20:44, aktualizované: 22:07

Koľkokrát ma už chceli zabiť. Minulý týždeň tu bola opäť polícia, zase ma chce niekto zabiť, povedal Babiš.

Rozvodneny Hornad pri hati Kosice

Po dažďoch prišiel mráz: Hladiny riek na východe stabilizované, no poľadovica stále hrozí

27.11.2025 20:00

Hladiny väčšiny východoslovenských riek už budú klesať, výnimkou sú Latorica, Bodrog a Laborec.

Ľubomír Vážny

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 49036x
Priemerná čítanosť článkov: 3503x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy